1. INFO OM DATOENE – sesongstart

Informere våre barnelag om datoene.

Det er våre barnelag som skal stå for dugnaden på kampdagene.

2. HAR VI DOMMERE? – 1 mnd før

Dommeransvarlig hører med dommergruppa hvem som vil dømme kamper på kampdagen

3. SENDE INVITASJON 3-4 uker før

Sende invitasjon på epost til klubber og kontaktpersoner i Ullensvang – Odda, Skare, Røldal, Tyssedal, Jondal, Solnut, men gjerne også Eidfjord, Ulvik, Granvin, osv. Påmeldingsfrist 1 uke før turnering.

Epostadresser til kontaktpersoner, lagene i Ullensvang >>

4. KAMPOPPSETT – 5-6 dager før

3er fotball: 18 min pr kamp, hvert lag min 3 kamper, 2 vanter

5er fotball: 25 min pr kamp, hvert lag min 3 kamper, 3 baner

Flere parametre – jentelag evt mixlag mot hverandre, lag fra samme klubb spiller ikke mot hverandre, osv. – bruk gjerne AI

5. PLANLEGG DOMMERE – 4-5 dager før

Dommeransvarlig planlegger dommere til kampene utifra kampoppsett.

De yngste dommere til 3er kamper, gjerne de med litt mer erfaring til 5er kamper.

6. PLANLEGG VAKTENE – 4-5 dager før

Kampvert – 2 voksne til enhver tid, de første må møte 30min før, sjekk kampvert rutiner (pdf) + på serieturnering må kampvertene rydde bane for søppel / tomflasker fortløpende

Parkeringsvakt – 30min før + første time

1 time før kampstart – 4 voksne

1.-2.time – 6 voksne

2.-3.time – 6 voksne

3.+ time + utvask – 4 voksne

7. HVEM SKAL BAKE KAKE? – 4-5 dager før

Behov for ca 10 kaker / kanelsnurrer / boller, evt pizzasnurrer (ved ca 10 3er lag og 15 5er lag)

8. INNKJØP – 1-2 dager før

Kioskansvarlig handler inn / passer på at det er nok – brus, is, frukt, smoothie, vaffelblanding (familie), pølser, popcorn, kaffe, saft

Se link til referat lenger nede for kopi av kvitteringen

9. HENTE VANT – 1-5 dager før

Sjekk hvor vant nr 2 ligger, må evt hentes i Eidfjord (avtal med Bjarte Eriksen, tlf 988 77 180).

Man kan også låne vant fra Tyssedal eller Odda.

10. EKSTRA – 1-3 dager før
  • Hente ekstra zettle terminal og pølsekoker i Fjordahallen (avtal med Karin Vikane tlf 975 20 729)
  • Låse opp stikkontakt ute (Hardanger Energi, eller vaktmester?)
  • Bær ut og sett på bruskjøleskap
11. RIGGING OG GJENNOMFØRING – samme dag / 1 dag før
  • Merke opp baner til 5er fotball – trenere for 8/9 år lagene
  • Låse opp dommerutstyr, kampballer, osv. – 1.vakt kampverter
  • Bær ut bord til ekstra kiosk ute – skal ha alt utenom pølser og vafler (?)
  • 1 time før kampstart – 2 voksne lager til bord ute, 1 voksen lager fruktbegere, 1 voksen setter på kaffe og pølser
  • Første 2-3 timene – 2 voksne selger inne, 2 voksne selger ute, 2 voksne fyller på det som trengs underveis, tømmer søppel, steker vafler
  • Husk å sjekke toaletter underveis
  • Siste time + utvask – 4 voksne – kan begynne mens det spilles siste kamper
    • vaskeutstyr på vaskerommet
    • pakke sammen bord, vaske og låse garderober, vaske toaletter, kjøkken, kjøkkenutstyr, alle gulv
12. ETTER TURNERING

Låse inne baller, merkeutstyr til bane osv

Levere tilbake zettle terminal, pølsekoker, vant

Referat fra serieturnering høst ’22 >>