1. INFO OM DATOENE – sesongstart
Informere våre barnelag om datoene.
Det er våre barnelag som skal stå for dugnaden på kampdagene.
2. HAR VI DOMMERE? – 1 mnd før
Dommeransvarlig hører med dommergruppa hvem som vil dømme kamper på kampdagen
3. SENDE INVITASJON 3-4 uker før
Sende invitasjon på epost til klubber og kontaktpersoner i Ullensvang – Odda, Skare, Røldal, Tyssedal, Jondal, Solnut, men gjerne også Eidfjord, Ulvik, Granvin, osv. Påmeldingsfrist 1 uke før turnering.
4. KAMPOPPSETT – 5-6 dager før
3er fotball: 18 min pr kamp, hvert lag min 3 kamper, 2 vanter
5er fotball: 25 min pr kamp, hvert lag min 3 kamper, 3 baner
Flere parametre – jentelag evt mixlag mot hverandre, lag fra samme klubb spiller ikke mot hverandre, osv. – bruk gjerne AI
5. PLANLEGG DOMMERE – 4-5 dager før
Dommeransvarlig planlegger dommere til kampene utifra kampoppsett.
De yngste dommere til 3er kamper, gjerne de med litt mer erfaring til 5er kamper.
6. PLANLEGG VAKTENE – 4-5 dager før
Kampvert – 2 voksne til enhver tid, de første må møte 30min før, sjekk kampvert rutiner (pdf) + på serieturnering må kampvertene rydde bane for søppel / tomflasker fortløpende
Parkeringsvakt – 30min før + første time
1 time før kampstart – 4 voksne
1.-2.time – 6 voksne
2.-3.time – 6 voksne
3.+ time + utvask – 4 voksne
7. HVEM SKAL BAKE KAKE? – 4-5 dager før
Behov for ca 10 kaker / kanelsnurrer / boller, evt pizzasnurrer (ved ca 10 3er lag og 15 5er lag)
8. INNKJØP – 1-2 dager før
Kioskansvarlig handler inn / passer på at det er nok – brus, is, frukt, smoothie, vaffelblanding (familie), pølser, popcorn, kaffe, saft
Se link til referat lenger nede for kopi av kvitteringen
9. HENTE VANT – 1-5 dager før
Sjekk hvor vant nr 2 ligger, må evt hentes i Eidfjord (avtal med Bjarte Eriksen, tlf 988 77 180).
Man kan også låne vant fra Tyssedal eller Odda.
10. EKSTRA – 1-3 dager før
- Hente ekstra zettle terminal og pølsekoker i Fjordahallen (avtal med Karin Vikane tlf 975 20 729)
- Låse opp stikkontakt ute (Hardanger Energi, eller vaktmester?)
- Bær ut og sett på bruskjøleskap
11. RIGGING OG GJENNOMFØRING – samme dag / 1 dag før
- Merke opp baner til 5er fotball – trenere for 8/9 år lagene
- Låse opp dommerutstyr, kampballer, osv. – 1.vakt kampverter
- Bær ut bord til ekstra kiosk ute – skal ha alt utenom pølser og vafler (?)
- 1 time før kampstart – 2 voksne lager til bord ute, 1 voksen lager fruktbegere, 1 voksen setter på kaffe og pølser
- Første 2-3 timene – 2 voksne selger inne, 2 voksne selger ute, 2 voksne fyller på det som trengs underveis, tømmer søppel, steker vafler
- Husk å sjekke toaletter underveis
- Siste time + utvask – 4 voksne – kan begynne mens det spilles siste kamper
- vaskeutstyr på vaskerommet
- pakke sammen bord, vaske og låse garderober, vaske toaletter, kjøkken, kjøkkenutstyr, alle gulv
12. ETTER TURNERING
Låse inne baller, merkeutstyr til bane osv
Levere tilbake zettle terminal, pølsekoker, vant