INFO OM DATOENE – sesongstart
Informere våre barnelag om datoene.
Det er våre barnelag som skal stå for dugnaden på kampdagene.
HAR VI DOMMERE? – 1 mnd før
Dommeransvarlig hører med dommergruppa hvem som vil dømme kamper på kampdagen
SENDE INVITASJON 3-4 uker før
Sende invitasjon på epost til klubber og kontaktpersoner i Ullensvang – Odda, Skare, Røldal, Tyssedal, Jondal, Solnut, men gjerne også Eidfjord, Ulvik, Granvin, osv. Påmeldingsfrist 1 uke før turnering.
KALLE INN TIL MØTE – 1 uke før
Kalle lagledere for lag 7-9år til samarbeidsmøte, gå gjennom punktene nedenfor – vakter, kaker, hente vant, rigging
KAMPOPPSETT – 5-6 dager før
3er fotball: 18 min pr kamp, hvert lag min 3 kamper, 2 vanter
5er fotball: 25 min pr kamp, hvert lag min 3 kamper, 3 baner
Flere parametre – jentelag evt mixlag mot hverandre, lag fra samme klubb spiller ikke mot hverandre, osv. – bruk gjerne AI
PLANLEGG DOMMERE – DOMMERANSVARLIG – 4-5 dager før
Dommeransvarlig planlegger dommere til kampene utifra kampoppsett.
De yngste dommere til 3er kamper, gjerne de med litt mer erfaring til 5er kamper.
PLANLEGG VAKTENE – 4-5 dager før
Kampvert – 2 voksne til enhver tid, de første må møte 30min før, sjekk kampvert rutiner (pdf) + på serieturnering må kampvertene rydde bane for søppel / tomflasker fortløpende
Parkeringsvakt – 30min før + første time
1 time før kampstart – 4 voksne
1.-2.time – 6 voksne
2.-3.time – 6 voksne
3.+ time + utvask – 4 voksne
HVEM SKAL BAKE KAKE? – 4-5 dager før
Behov for ca 10 kaker / kanelsnurrer / boller, evt pizzasnurrer (ved ca 10 3er lag og 15 5er lag)
INNKJØP – KIOSKANSVARLIG – 1-2 dager før
Kioskansvarlig handler inn / passer på at det er nok – brus, is, frukt, smoothie, vaffelblanding (familie), pølser, popcorn, kaffe, saft
Se link til referat lenger nede for kopi av kvitteringen
HENTE VANT – 1-5 dager før
Sjekk hvor vant nr 2 ligger, må evt hentes i Eidfjord (avtal med Bjarte Eriksen, tlf 988 77 180).
Man kan også låne vant fra Tyssedal eller Odda.
EKSTRA – 1-3 dager før
- Hente ekstra zettle terminal og pølsekoker i Fjordahallen (avtal med Karin Vikane tlf 975 20 729)
- Låse opp stikkontakt ute (Hardanger Energi, eller vaktmester?)
- Bær ut og sett på bruskjøleskap
RIGGING OG GJENNOMFØRING – samme dag / 1 dag før
- Merke opp baner til 5er fotball – trenere for 8/9 år lagene
- Låse opp dommerutstyr, kampballer, osv. – 1.vakt kampverter
- Bær ut bord til ekstra kiosk ute – skal ha alt utenom pølser og vafler (?)
- 1 time før kampstart – 2 voksne lager til bord ute, 1 voksen lager fruktbegere, 1 voksen setter på kaffe og pølser
- Første 2-3 timene – 2 voksne selger inne, 2 voksne selger ute, 2 voksne fyller på det som trengs underveis, tømmer søppel, steker vafler
- Husk å sjekke toaletter underveis
- Siste time + utvask – 4 voksne – kan begynne mens det spilles siste kamper
- vaskeutstyr på vaskerommet
- pakke sammen bord, vaske og låse garderober, vaske toaletter, kjøkken, kjøkkenutstyr, alle gulv
ETTER TURNERING
Låse inne baller, merkeutstyr til bane osv
Levere tilbake zettle terminal, pølsekoker, vant
Skrive en liten referat.